January 02, 2006

انتخاب دين 1

قضيه اينه كه مدتيه (زياده ) مندچار مشكل ديني شدم. يهني اين كه احساس ميكردم
اين دين اسلام به درد من نميخوره . بعد با يكي از دوستام مشورت كردم ( ادم مومني بود) به
من گفت برو فران و كامل بخون ببين چفدر اسلام دين خوبيه و ... من هم رفتم كلي از اين سوره ها
و اينا رو خوندم . هر چي بيشتر ميگذشت من احساسم نسبت به مقدس بودن قران كمتر ميشد
اينا مال چهار پنج سال پيشه البته . بعد يادمه درس تاريخ اسلام داشتيم دانشگاه . و اين جريانات
اسلام اوردنها و اينا برام جالب شده بود . بعد كتاب راز داوينچي رو كه خوندم و تعريفش از
مسيحي شدن دوم دو ديدم فكر كردم بهتره يك خورده مطالعه كنم در مورد تاريخ مذاهب و
يك مدت نشستم كلي مقاله و اينا خوندم در مورد دينها : نمونه
ميدونيد تفكر تك خدايي ( همون توحيد خودمون ) ريشه در طرز فكر سامي داره . وسه
دين بزرگ دنيا همشون از اينجا ريشه گرفتند
تمام اديان بزرگ ( يعني گسترده )بعد ار جنگهاي بزرگ گسترده شدند . هر ملتي كه جنگاورتر
بوده تونسته دينش رو توي كشورها بيشتر توسعه بده. به عنوان مثال ميتونيد كستردگي
مسيحيت رو با گشتردگي امپراتوري روم مقايسه كنيد و يا اسلام رو همچنين .
البته قاره جديد در اين مبحث قرار نداره. آمريكا اديانش بسيار زياده وعلتش مهاجرتها
گسترده واز همه نوع به آمريكاست.
بقيه اش رو بعدا مينويسم.

No comments: