February 21, 2006

خاطرات بورس

همون موقع كه من رفتم توي بورس دقيقا وقتي بود كه تلوزيون تبليغ ميكرد كه بازدهي بورس
سال 82 مثلا 120 درصد بوده ومردم بريد سهام بخريد و از اين چيزا
اوايل وقتي ميرفتم تالار اينقدر شلوغ بود كه نميشد نفس بكشي . همه مدام در حال بحث بودند
واسه خودش حالي داشت . اون موقع من اصولا درست و حسابي سر از كار بازار در نمياوردم
براي همين هم كارم شده بود رفتن به سايت پارس پورتفوليو و بعدش هم سايت تالار بورس درست شد
و ميرفتم اونجا ها رو ميخوندم و خودم يك سري مطلب از اينترنت ميگرفتم و مثلا آناليز تكنيكي ميكردم
و ميرفتم توي تالار با بچه ها بحث ميكرديم . حالا بماند كه مثلا سر كار هم ميرفتم و براي رفتن به
تالار جيم ميزدم . مثلا عمده اطلاعات من از فروم تالار بورس بود كه اونجا هم چند تا گرگ بودن كه
فقط چرت و پرت ميگفتن . يك نمونه اش اين بود كه يك پسري كه به خودش ميگفت مرتضي بورس و
آمده بود كلي گرد و خاك كرده بود و خودش رو حرفه اي نشون داده بود مثلا توي فروم مينوشت كه
سهم قلان رو بفروشيد و فرداش كه توي تالار ازش ميپرسيديم چرا . ميگفت ميخوام بياد پايين خودم
بخرم ، شما نگران نباشيد . وقتي خريدم ازش تعريف ميكنم
خلاصه سيستمش خيلي هيري ويري بود . من هم يك سري كارهاي الكي پلكي كردم ، يك دوستي اونجا
داشتم كه مثلا ميگفت اين رو بخر واون رو بفروش و چند تا ديگه از دوستام هم بودن كه مثلا توي
شركتها آشنا داشتند و برامون خبر ميگرفتند . خلاصه خيلي افتض بود شرايط . اطلاع رساني صفر
دبير كل هي با بورس ور ميرفت . جلوي خبرها رو ميگرفت . براي يك سري خبر درست ميكرد و اينا
اين خورد به جريان براي فوق خوندن من و اوضاع بورس هم همين طوري بدتر ميشد . به هر حال
گفتم كه سهامم رو نگر ميدارم بعد از امتحان فوق رد ميكنم بره كه همين كارو هم كردم و دم عيد
همشون رو دادم رفت( البته يك سري افزايش سرمايه اي برام موند) بقيه سهامم رو هم وقتي اين
احمدي نژاد نكبت با كمك سپاه شد رئيس جمهور همون هفته كه مثلا آمدن به بازار آرامش بدن و سهام رو
مصنوعي بردن بالا رد كردم رفت . در نهايت با 10 درصد ضرر در آمدم
به هر حال نجربه جالبي بود
. چند وقت پيش دوباره رفته بودم تالار خيلي از قيمتها به قدري آمده بودند پايين كه اصلا باورش برام مشكل بود
يك سري از ادمها رو هم ديدم كه ضررهاي هنگفني كرده بودند. يكي بود 75 درصد از اصل
سرمايه اش رو از دست داده بود . مدام هم سيگار دود ميكرد
حجم معاملات روزانه هم نسبت به متوسط پارسال يك ششم شده . فكر ميكنم اگر
شرايط همين طوري بمونه تا آخر سال فقط خود شركتها بمونن توي بورس
to be continued....
اوردرهام رو عوض كردم ين رو با 15 تا ضرر بستم . اعداد پوند و اون يكي رو هم عوض كردم
sell stop usd/jpy 118.65 s/l 118.90 t/p 117.40
buy stop Cable 7470 t/p1 7570
sell limit 103.65

No comments: