February 09, 2006

اصول پايه :نوسانات

بازار ارز به علت دوگانگي كه داره با بقيه بازارها تفاوت مهمي داره
اونم اينه كه هيچ وقت قيمت يك جفت ارز به صفر نزديك نميشه يعني ارز هيچ كشوري مثلا در طول يك ماه خيلي از ارزش نميافته و در نتيجه يك سري از پترنها رو نميشه روش پياده كرد به همين دليل نوسانات خيلي تناوبي تر هستند . يك خصوصيتي ديگه اي كه بازار داره اينه كه از همه دنيا توش دخالت ميكنند و در نتيجه بهطور كامل از اصول تكنيكال پيروي ميكنه
اگر حركات كل بازار رو به حركات بزرگ و كوچك تقسيم كنيم ميبينيم كه اين اصول در مقياس هاي كوچك و بزرگ كاملا رعايت ميشه . خوب به طور كلي براي درك بوليش يا بيريش بودن تنها
يك كار لازمه ، كاري خيلي ساده كه ممكنه اصلا پيش پا افتاده به نظر بياد
ولي اگر تنها، خطوط اصلي مقاومت و حمايت رو رسم كنيم و در مقياسهاي روزانه و هفتگي به اونها
نگاه كنيم كه از سالهاي قبل (به خصوص از زمان فراگير شدن فاركس) چه حركتي داشتند
يك نكته جالب رو ميبينيم كه تقريبا در تمام زمانها حركت قابل پيش بيني بوده
البته يك نكته رو هم اضافه كنم كه همون طور كه قبلا گفتم اين قابل پيش بيني بودن در زمان برگشتها
يك امر حتمي در شاخه احتماله كه مثلا بالاي 90 درصد احتمال وقوع داره
من يك سري از خطوط مربوط به پوند رو كشيدم كه كاركردشون رو ميبييند
در ضمن من الان ديگه نسبت به صعود پوند 60 به 40 شدم و به نظرم ميتونه فردا
موقع اعلام تراز تجاري دلار به سمت بالا بشكنه و اگر اين اتفاق بيافته
احتمال داره كه ما يورو رو تا 1450 و پوند رو تا 6850 ببينيم
من پوزيشنم رو بدون ضرر بستم

No comments: