July 13, 2007

کار

اول اینکه برای انجام کارهایی که باید انجام بشن , انگیزه و اراده لازمه

دوم اینکه برای داشتن انگیزه و اراده باید عزت نفس فرد بالا باشه

برای اینکه عزت نفس بالا باشه , باید 6 تا عامل رعایت بشه

1-مسئولیت پذیری شخص نسبت به اعمالی که انجام میده

2-خودپذیری , یعنی بتونی خودت رو قبول داشته باشی , هم مثبت و هم منفی

3-زندگی آکاهانه داشته باشی , توی حال زندگی کنی

4-بتونی ابراز وجود کنی

5-زندگی هدفمند داشته باشی

6- داشتن یکپارچگی شخصی ,یعنی ارزش دادن به ارزشهای خود

من منفی نگاه میکنم و اراده کافی از خودم نشون نمیدم , انگیزه ام همه صفره

علتش عزت نفس پایین و دلیل اون ضربه خوردن مالی گنده بوده

توی این عوامل مشکل بزرگ من خودپذیریه

که الان نمیخوام در باره اش توضیح بدم

دوست ندارم کسی در باره ام قضاوت کنه , چون اول خودم باید بپذیرم که

چی به چیه , بعدش هر کس هر چی بخواد بگه

مکانیسم انکار توی من به شدت قویه

No comments: