March 08, 2006

اشتباه

خيلي جالبه نميدونم براتون اتفاق افتاده كه يك كاري تو ذهنتون در نظر داشته باشيد كه
انجام بديد و بعدش يك كار ديگه بكنيد . يعني كاملا تسليم احساسات بشيد و فكر رو بگذاريد
كنار ؟ توي اين فاركس ما از اين اتفاقها زياد ميافته . يعني كه اكثر مشكل تريدر ها
اينه كه بر اساس احساس عمل ميكنند و مثلا اگر سيستمي داشته باشند بر اساسش عمل نميكنند و يكهو تصميم ميگيرند و يك عملي انجام ميدن كه بعدش ميمونن توش
من بعد از حدود 3 ماه دوباره ديروز اين جوري شدم . مدت زيادي بود كه فقط بر اساس سيستم عمل ميكردم و سود ميگرفتم .، حالا نه خيلي ، ولي براي خرج و اينا بدك نبود چند روز پيش يك خريد با لات بالا روي يورو كردم و ظرف 10 دقيقه به پول قلمبه اي رسيدم كه كاش نميرسيدم
بعد از اون چند بار سعي كردم كه دوباره با لات بالا وارد بشم و هر بار هم با شكست مواجه شدم ، البته علتش عدم درك جهت بازار نبود بلكه بيشتر احساساتي شدنم بود كه باعث ميشد نتونم اون سود مورد نظر رو بگيرم ؛ در صورتي كه تمام اون پوزيشن ها رو اگر صبر ميكردم با سود خيلي خوبي بسته بودم . به هر حال ديروز خيلي برام روز جالبي بود
با اينكه ميدونستم دلار داره قوي ميشه ولي تنها كاري كه كردم نگاه كردنش بود و فقط ميخواستم پوزيشن بزرگ فروش باز كنم كه ترسم هم مانع اون ميشد و به جاش مدام ميگفتم الانه كه برگرده و خريد كوچيك ميكردم ): . خلاصه به جاي سود رفتم تو ضرر
خفن كه الان در حالي كه اينا رو مينويسم موجودي حسابم 25 درصد ديروزه
داشتم معاملات قبلي رو كه بر اثر احساس زود بسته بودم نگاه ميكردم . حساب كردم اگر
ولش ميكردم تا به پروفيتشون برسند الان 4 برابر موجودي ديروزم پول داشتم
در صورتي كه الان يك چهارمش رو دارم
تضاد جالبيه
به هر حال اين پوزيشن ها رو كه ببندم يك مدت تريد رو تعطيل ميكنم تا ببينم يوگا و اينا
ميتونه درستم كنه يا نه؟
از لحاظ سيستم مشكلي ندارم ولي اين احساس كوفتي مانع كارم ميشه . يكي ميگفت دخترا توي
اين جور سيستمها بهتر كار ميكنند . من كه دختر خيلي كم ديدم كه اين كاره باشه ولي حتما آزمايش ميكنم
اين سايتهاي هايپ رو توي اين چند روزه ميخوام برم دنبالشون . چند تا از بر و بچ خوب دارن
ازشون پول ميگيرن . من هم برم يك تستي بكنم . فعلا با 80 دلار شروع ميكنم
تا چه پيش آيد

No comments: